İngiliz Kahvaltısı @ Hubbub

Hubbub, Londra’nın Canary Wharf semtindeki ufak bir mahalle pub’ı. Evime çok yakın olduğu için sıkıldıkça içmeye gidiyoruz. Eve taşındığım ilk haftasonu öğlen gittik, gitmişken de beklentilerimi iyice düşürdükten sonra bir İngiliz kahvaltısı söyliyim dedim. Bu yazıyı da hani buradaki kahvaltı süperdi, tavsiye ederim diye değil, İngiliz kahvaltısı hakkında bir fikir olsun diye yazıyorum.

Kahvaltıda tuzlu şeyler yemeyi seviyorum, reçeller pek bana göre değil. Anneannem incir reçeli yapar yalnız Karşıyaka’da, ona hayır demem. Boyoz ile birlikte.. Neyse, çoğu insan gibi ben de kahvaltıda portakal suyu, yumurta, domates ve peyaz peynir ile yıllarımı geçirebilirim, şikayet de etmem. Avrupa ve Amerika’da kahvaltılar böyle değil malesef. Geçen yıl San Francisco’ya gittiğimizde, jet lag yüzünden sabah 4-5 gibi otelin girişinde kahvaltının verilmesini beklemiştik. Sanırım 6’da açmışlardı, bir baktık patates kızartmaları, sosisler, baconlar, artık kızartılabilir ne varsa.. Daha güneş yeni doğuyor.. Emrah-vari bir tavırla resepsiyona gidip avcumu açıp “Abi çok açım, bi zeytin peynir ekmek yok mu abi :.(” diyesim gelmişti. Reçeller de reçel değil, böyle jöle gibi bir maddeydi. O yüzden Londra’daki ilk kahvaltımı sipariş verirken hazırlıklıydım.

Karşınızda fotoğraf çekmek aklıma gelene kadar yumurtanın sarısına ekmek bandığım ve biraz tırtıkladığım kahvaltım. Sırayla üzerinden geçelim: Tereyağlı kızartılmış ekmek dilimleri, güzelce pişmiş yumurtalar, domuz etli bir sosis, mantar, bacon, ve domates sosunda pişmiş fasülye.

Burada böyle bir kültür var, domates sosunda fasülye. Şekerlimsi bir tadı var. Nasıl desem, ne iyi ne kötü işte, olunca yeniyor, olmasa da olur. Açıkcası domuz eti yememeye dikkat ediyorum, dinden imandan değil de, çok yağlı geliyor gerçekten. Sosis denen Galaksinin en ne idüğü belirsiz yiyeceği bir de domuz etindense hele pek yememek lazım. Yine de bu kahvaltıda yediğimin tadı fena değildi, güzel denebilir. Bacon başarılı, çok ince kesilmemiş, en azından et yediğinizi farkediyorsunuz. Ama genelde bu bacon’ların pek bir tadı tuzu yokmuş gibi geliyor bana. Bu da fasülye gibi, yeniyor işte. Mantarlar ise son derece güzel ve diğer yiyeceklere yakışmış.

Düşünüyorum da, eğer küçük yaştan itibaren bu kahvaltı ile büyüseydim herhalde gerçekten severdim. Eti var yumurtası var mantarı var. Bir tek fasülyeden emin değilim, onun dışında kompozisyon alışanı için güzel.

Bir sonraki sefer TimeOut’tan en iyi kahvaltı yerlerini öğrenip oradaki bir yerde deniyim diyorum, aslında çok da farklı olacağını sanmıyorum. O vakte kadar da Kellogg’s’a devam. :)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to İngiliz Kahvaltısı @ Hubbub

  1. dorukhan says:

    Bence cocukluktan beri o kahvaltiyla beslensek 15inde kalp krizinden giderdik Deniz:) biz bir kere Ingiliz gibi yiyelim dedik yagli bacon, yagda kizarmis ekmek, sosis vs. tum gun carpinti yapti… Gozlerim beyaz peynir, damagim bal ya da incir receli aradi :)

  2. deniz says:

    Dogru diyosun, yakin zamanda Greenwich taraflarinda bir kahvalticiya gittim, az cok ayni kompozisyonun biraz daha buyuguydu, yarisini birakmayi gec uzun sure de midem bulandi.

    Corba icmek guzel oluyor sanki ama dogal olarak pek denk gelmiyor bana :)

  3. revelation says:

    domuz ürünleri yemeyenleri anlamıyorum. bacon, tam kahvaltılık. bunsuz bir kahvaltı düşünülemez bence. bu yüzden türk ve ortadoğu mutfakları hep geri kalmaya, ortaçağ seviyesinde sayıklamaya devam edecektir. bir kısmı dini sebeple yemiyor, yiyenede yine inançları doğrultusunda pislik atıyor. bir kısmı dini değil, milliyetçi ve faşist sebeplerle yemiyor, yiyeni frank ya da batı özentisi diye yaftalamaya çalışıyor. bunların tamamı aklen noksan, zekaca geri insanlar. domuzu yememek için bir sebep göremiyorum. (dinsiz ve ateistim)

  4. mercan says:

    Kahvaltı için Polo Bar’ı – Bishopsgate Liverpool Street istasyon karşısı, karakol yanı – tavsiye ederim.

Leave a Reply

