Masters Super Fish

“Londra’ya gitti ama bir Fish and Chips yazısı bile yazmadı, ne biçim adam bu” dediniz ama yanıldınız. Masters Super Fish, TimeOut London’ın En İyi 10 Fish and Chips listesinde ilk 5’te olan (yani 5. sıradaki) bir restoran. Londra’ya geldiğimden beri birkaç kere Fish and Chips yedim, ama hiçbirini çok da sevmedim. Bu yüzden uzun süredir şöyle en iyi Fish and Chips’çilerden birine gideyim de güzeli nasıl oluyormuş göreyim istiyordum. Bol karlı bir Londra pist gününde, sekteye uğramış Londra toplu taşımasıyla kolay olmasa da Masters Super Fish’e (evet isim kötü) ulaştık.

Fish and Chips ve dolayısıyla patatesin tarihi üzerinden kısaca geçmek lazım diye düşünüyorum. İlk olarak M.Ö.3000-2000 yıllarında Peru’da yetiştirilen patatesi 1536 yılında İspanyollar ilk defa Avrupa’a getiriyorlar. İngiltere’ye ile 1580 yılında İspanyol gemilerine saldıran bir korsan tarafından getiriliyor, kısa sürede popülerleşiyor, 1700’lere doğru ise kızartılmaya başlanıyor. Birleşik Krallık’taki ilk Fish and Chips restoranı ise 1860 yılında Oldham, Manchester’da açılıyor.

Fish and Chips’te genellikle Morina balığı kullanılıyor, ama Mezgit de kullanıldığı oluyor. Un ve su karışımına bulanan balık derin yağda kızartılıyor. Geleneksel olarak bu yağ, beef dripping dedikleri eritilmiş hayvansal yağmış, ama günümüzde Masters Super Fish’in de içinde bulunduğu çoğu yer fıstık yağı kullanıyormuş. Benim gibi zeytinyağı kullanıldığını tahmin eden Ege mutfağından gelmiş saf bir Türk genci için son derece şaşırtıcı :) Şirketteki birisinden öğrendiğim kadarıyla bu “Batter” dedikleri un karışımı aslında ilk başta balığın kurumaması, sulu kalması içinmiş, ve yenilmiyormuş. Zaman içinde ise bu kabuk yenmeye başlamış. Balığın yanında ise tanım gereği kalın dilimlenmiş patates, ve genelde tartar sos ve fasülye oluyor.

Masters Super Fish, gerek yemek sitelerinde gerek blog’larda son derece popüler bir restoran, hatta Fish and Chips için bazen Londra’daki en iyi adres olarak bile gösteriliyor. Anladığım kadarıyla Malta’lı bir aşçısı (ve belki sahibi) var. 3 ile 4.30 arasında kapalıydı, biz de 4.30’da geldik ilk müşteriler olarak. Mekanın dekoru güzel, sıcak bir havası var. Christmas için ekstradan süslemişler.

Menüde envyi çeşit deniz mahsülü mevcut. Ben ve arkadaşım birer Fish and Chips istedik, balık olarak da klasik morina balığını (cod) seçtik. Başlangıç olarak kalamar ve balık böreği (fish cake) istedik, ve doğal olarak da bunların yanına buradaki en iyi biralardan birisi olan Peroni’den söyledik. Siparişi verdikten hemen sonra tereyağı, ekmek, ve üçer tane haşlanmış mini karides geldi.

Kafalarını bacaklarını kopara kopara yediğimiz karidesler eh işte fena değildi, pek bir tadı kokusu yoktu sanırım. Ama sonuçta ikram olarak karides gelmesi hoş. Daha sonra kalamar ve balık böreği geldi.

Kalamar, burada yediğim diğer kalamarlara kıyasla güzel, taze olduğu belli yani kayış gibi değil. Üzerindeki hamuru ise gördüğünüz gibi baya kalın, ince olsa daha iyi olurmuş. Bu haliyle hem ağır hem de karidesin varsa tadını bastırıyor. Balıklı börek diye tercüme ettiğim Fish Cake ise gayet başarılı. Balık parçaları, peynir, soğan, maydanoz vs var. Son derece lezzetli.

Başlangıçlardan sonra ise sırada Fish and Chips.

Görüntü güzel, Fish and Chips yanında soğan, turşu, ve tartar sos ile geliyor. Tartar sos, tartar sos olarak düşünmezseniz güzel, içindeki turşusuyla sarımsağıyla lezzetli. Soğan ise hem tatlı hem ekşi, sanki şekerli soğan turşusu gibi, hiç acı veya keskin bir tadı yok. O yüzden çok beğendim, balıkla birlikte çok iyi gitti. Turşu ise korktuğumun aksine ekşi değildi, onun da tatlı bir tadı vardı. Hem soğan hem turşu balığın yağlı tadını hafifleten çok yerinde eklemeler olmuş.

Balığın dışındaki hamur açıkcası yine kalın ama Fish and Chips standartlarına göre normal. Yediğim diğer Fish and Chips’lere göre daha hafifti, ama sonuçta yine o kabukla birlikte yemek sağlam bir kardiyovasküler sistem gerektirir. Ben de zaten birkaç lokmadan sonra içindeki eti çıkarıp yedim. Et ise güzeldi, çok yumuşak, ne az ne çok pişmiş, sulu ve lezzetli. Hafif tartar sos ve soğan ile birleşince gerçekten güzel oluyor. Patatesler ise kalın dilimlenmiş ve çok yağ çekmemiş, onlar da başarılıydı.

Yemek bitince şöyle bir düşündüm. Fish and Chips, bizim Recep Usta’nın Kaburga Dolma’sı gibi cidden ayda yılda bir yenecek bir şey benim için. Patates de balık da yağda kızarıyor ve hani yağda kızarmışlığın da hakkını veriyorlar. Şimdiye kadar hiç tüm porsiyonu bitirmedim, hep etlerini ayıkladım, patatesini tırtıkladım, ve mideme oturdu. Lezzetli mi? Evet, ortalamanın üstünde, ama performans/yağ oranı düşük :) Ve hani öyle “Canım çok Fish and Chips” çekti denecek farklılaşmış bir lezzeti de yok benim için. Olursa yerim, olmazsa da aramam açıkcası.

Yine de Masters Super Fish’teki Fish and Chips, diğer yediklerime kıyasla daha güzeldi. Restoran’ın yeri de güzel, Waterloo – Southwark arasında. Bu yüzden kötü pişirmesi kolay olan Fish and Chips’i iyi yapılmış bir halde yemek için gidilebilecek garanti bir yer gibi görünüyor.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Masters Super Fish

  1. Damla says:

    Deniz,
    Bu yazıyı benim saatim şu an gece 2.35’i gösterirken okuma hatasında bulundum. Özellikle Fish Cake aklımı başımdan aldı. O ekmekler, tereyağ, kalamar… of of

  2. yuusuf says:

    İstanbulda yaşayan arkadaşlar için ..http://paestraditionalfishandchips.com/index.html

  3. Jessica says:

    Hello! I write on behalf of my employer, a U.S. news service — we are interested in using your photo of Masters Super Fish’s Fish and Chips (found at https://outinlondon.files.wordpress.com/2010/12/photo-4.jpg) in a news segment about food.

    Would you give us permission to use your photo? Please send me an email and let me know! I can send you our standard release form then.

    Thanks very much,
    Jessica

  4. Hi Jessica, yes sure, all photos in my blog are free to use for anyone. Thanks.

  5. Jessica says:

    Wonderful! Thanks for your response and permission, Deniz. We look forward to including your photo in our segment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s